Co Klub Malucha oferuje Twojemu dziecku?

 
Plan dnia Klubu Malucha „Mali Artyści”
  1. 7.00 – 9.00 - Gdy na zegarze wybija 7.00 my, „Mali Artyści” radośnie witamy żłobek, gdzie będziemy wspólnie bawić się i uczyć, nawiązywać pierwsze przyjaźnie oraz poznawać otaczający nas świat.
  2. 9.00 – 9.30 - „Mali Artyści”, którzy nie zdążyli zjeść śniadanka w domku teraz mogą napełnić swoje brzuszki.
  3. 9.30 – 10.00 - Po śniadanku myjemy rączki i buzie oraz szczotkujemy ząbki. Przed zabawą trzeba też zrobić siusiu.
  4. 10.00 – 11.15 - Uczestniczymy w ciekawych zabawach przygotowanych przez nasze Ciocie, a także korzystając z ładnej pogody bawimy się w klubikowym ogródku. Czasami odwiedzają nas Ciocie, które prowadzą z nami „specjalne” zajęcia.
  5. 11.15 – 12.00 - Mniam! Wreszcie obiadek. Podczas jedzenia uczymy się prawidłowego zachowania przy stole. Potem szykujemy się do drzemki.
  6. 12.00 – 14.00 - Ciii… Nadeszła pora snu….
  7. 14.00 – 14.30 - Gdy wszyscy „Artyści” już wstaną, przygotowujemy się do zjedzenia zupki.
  8. 14.30 – 15.15 - Żeby mieć siły do dalszej zabawy z apetytem zjadamy całą zupkę... Pycha...
  9. 15.15 – 16.30 - Pora na czytanie bajek i zabawy w kącikach tematycznych.
  10. 16.30 – 17.00 - Czas na małe co nieco. Podwieczorek to najsłodszy posiłek w ciągu dnia... Palce lizać...
  11. 17.00 – 18.00 - Zadowoleni opuszczamy nasz żłobek, aby jutro z ochotą powrócić, bo wiemy, że czeka nas kolejny dzień pełen wrażeń.
Podczas zajęć „Mali Artyści”:
  • Nawiązują nowe przyjaźnie i cieszą się wspólną zabawą w małej grupie rówieśników. Uczą się przepraszać, opiekować się młodszymi i słabszymi oraz dzielić się.
  • Rozwijają zdolności plastyczne, muzyczne i ruchowe. Poprzez zabawy plastyczne rozwijają zdolności manualne, pamięć wzrokową oraz wyobraźnię. Natomiast dzięki muzyce poznają nowe słowa, rozwijają koordynację wzrokowo-ruchową oraz swobodne wyrażanie emocji poprzez ruch.
  • Uczą się samodzielności w jedzeniu i piciu, Mali Artyści - Prywatny żłobek - Bemowo myciu rączek i buzi oraz korzystaniu z nocniczka.
  • Wykorzystują różnorodne techniki plastyczne. „Mali Artyści” sprawdzają jakie możliwości dają im farby, kredki, plastelina i inne materiały. Tworzą przedmioty użytku codziennego, obrazy, rzeźby, czerpiąc z tego radość.
  • Uczestniczą w gimnastyce buzi i języka, czyli w grupowych zajęciach logopedycznych, podczas których dzieci ćwiczą aparat artykulacyjny, uczą się prawidłowego posługiwania się głosem, różnicowania dźwięków, kształtowania prawidłowego oddechu i wzbogacania słownictwa.
  • Uczestniczą w zajęciach relaksacyjnych, odprężających i wyciszających po dniu pełnym wrażeń i emocji. Jest to czas, w którym można sobie poleniuchować przy dźwiękach spokojnej, kojącej muzyki, zamknąć oczy i wybrać się w podróż marzeń.
  • Bawią się językiem angielskim. Wczesny kontakt z językiem obcym jest niezwykle ważny, gdyż daje ogromne rezultaty w przyszłości. Dzieci uczą się go z łatwością w naturalny sposób, tak jak języka ojczystego. Zajęcia językowe są prowadzone w małych grupkach w formie zabawy. Dzieci śpiewają piosenki, recytują wierszyki, grają w ciekawe gry, rysują, wycinają, słuchają obcego języka i przede wszystkim dobrze się bawią, zapominając na kilkanaście minut o ojczystym języku.
  • Spotykają się z Mądralą. W trakcie trwania zajęć pojawia się tajemniczy Mądrala. Mądrala pisze do dzieci listy i inspiruje do poznawania zjawisk oraz wyjaśnia różne ciekawe zagadnienia. Chociaż „Mali Artyści” nigdy nie widzieli Mądrali to wiedzą, że ich odwiedza ponieważ czasami zostawia im małe prezenciki. Dzieci pomagają Mądrali w rozwiązywaniu problemów np. zbierają wszystkie czerwone zabawki z sali i wrzucają je do worka. Mądrala motywuje je do przeprowadzania drobnych eksperymentów. Podczas zajęć uczą się nowych wyrazów, które utrwalają podczas ćwiczeń ruchowych. Mądrala inspiruje również do grzecznego zachowania.
Metody pracy wykorzystywane w naszym żłobku:
Bajkoterapia
Trudne sytuacje często powodują u dziecka lęki - małe lub duże; realne lub wyobrażone; ujawnione lub skrywane. Zadaniem dorosłych jest uszanowanie każdego lęku oraz trudnych emocji dziecka. Bajkoterapia redukuje lęki i napięcie z nimi związane oraz pomaga dziecku zbudować pozytywny obraz siebie i świata. Praca z bajką to metoda wykorzystująca umiejętność wykreowania innego świata przy pomocy utworów literackich. Bajkoterapia pomaga dzieciom zniwelować lęk modyfikując sposób myślenia o jego źródłach, radzić sobie w sytuacjach problemowych, myśleć pozytywnie o sytuacjach, które dotychczas wywoływały lęk oraz sprawnie działać i stawiać czoła nowym wyzwaniom.
Zabawy z żywiołami
W pracy z żywiołem ziemi wykorzystujemy ziemię do kwiatków, piasek, żwir, błoto, różnego rodzaju kamienie. Najczęściej zajęcia polegają na dotykaniu materiałów dłońmi, stopami, przesypywaniu, wąchaniu, Mali Artyści - Prywatny żłobek - Bemowo a niekiedy dzieci mają możliwość położenia się całym ciałem na kamieniach czy piasku. Ogień ma ogromna siłę przykuwania uwagi dzieci. To zaledwie parę palących się drzazg, ale wywołują duże wrażenie, można dodatkowo zgasić światło, zasłonić zasłony aby światło ognia spowodowało zaciekawienie dzieci. Stosujemy też świece i kadzidła, zwracamy uwagę na cechy ognia, jego kolor i zapach. Podczas zajęć z powietrzem stosujemy wentylatory, suszarkę do włosów, bańki mydlane po to aby pokazać jak pęd powietrza porusza liście, wstążki, piórka. Wiatr odczuwalny na ciele powoduje, iż dzieci nieruchomieją, skupiają uwagę. Pracujemy także z ciepłą i zimną wodą, w spryskiwaczu, w postaci lodu czy śniegu. Napełniamy różne naczynia, na których dzieci później grają. Maluchy zanurzają w wodzie różne przedmioty i obserwują, które z nich toną, a które pływają. Słuchają plusku wody, wyciskają nasączone gąbki. Próbują wody mineralnej, gazowanej, zimnej i ciepłej.
Logorytmika
Jest połączeniem rytmiki, muzyki i terapii logopedycznej. Podstawą jest muzyka oraz rytm realizowany poprzez naturalny i swobodny ruch dziecka. Piosenki wykorzystywane w trakcie logorytmiki: regulują oddech dziecka, usprawniają jego aparat artykulacyjny, poprzez wydłużanie sylab kształtują samogłoski oraz polepszają płynność wymowy (jąkanie), wzbogacają słownictwo. Na tych zajęciach każde dziecko będzie mogło poczuć się jak Mały Artysta. Będziemy grać na instrumentach, śpiewać, tańczyć, rysować, malować, wycinać i lepić. Celem tych spotkań jest wykształcenie wrażliwości na wszelkie formy rytmu muzycznego, kształcenie koordynacji ruchowej, równowagi statycznej i dynamicznej, rozwijanie wrażliwości artystycznej oraz ćwiczenie koncentracji uwagi, opanowanie zdyscyplinowania indywidualnego i zespołowego.
Metoda ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne
Ma za zadanie zaspokojenie naturalnych potrzeb dziecka w obszarze bliskości fizycznej i emocjonalnej. Ćwiczenia i zabawy prowadzone tą metodą mają zastosowanie we wspomaganiu i stymulowaniu rozwoju dziecka. Metoda ta wykorzystuje ruch, dotyk i wzajemne relacje fizyczne, emocjonalne, społeczne do poszerzenia świadomości własnego ciała i pogłębienia kontaktów interpersonalnych. W czasie ćwiczeń i zabaw metodą W. Sherborne dziecko poznaje własne ciało i przestrzeń, która go otacza, spotyka w niej innego człowieka, uczy się współpracować z partnerem i z grupą. Zabawy metodą Ruchu Rozwijającego dają wiele radości i zadowolenia. Cele zajęć to budowanie zaufania do siebie i grupy, dzielenie przestrzeni z rówieśnikami i nawiązywanie z nimi bliskiego kontaktu oraz wspomaganie rozwoju dziecka poprzez kontakt emocjonalny, fizyczny i ruch.
Pedagogika zabawy
Cechuje się dobrowolnością, wielopoziomowością komunikacji, unikaniem rywalizacji oraz różnorodnością środków wyrazu. Wszystkie te zasady wzmacniają relacje w grupie, uczą wyrażania uczuć, budują zaufanie do prowadzącego i całej grupy. Pedagogika zabawy prezentuje także szeroki wybór metod, których celem jest ożywienie kontaktów między ludźmi. Metody te likwidują lęk, obawę i strach, napięcie mięśni oraz napięcia psychiczne, angażują w działanie wszystkie zmysły, wyzwalają twórczą aktywność, uczą współpracy z innymi.
Elementy metody „Dobrego Startu” wg. Prof. M. Bogdanowicza
Stosowana jest m.in. w pracy z dziećmi by wspomagać ich rozwój psychomotoryczny. Założeniem Metody Dobrego Startu jest jednoczesne rozwijanie funkcji językowych, funkcji spostrzeżeniowych: wzrokowych, słuchowych, dotykowych, kinestetycznych (czucie ruchu) i motorycznych oraz współdziałania między tymi funkcjami. Celem metody jest usprawnianie w zakresie koordynacji ruchowo-wzrokowo-słuchowej.
Elementy integracji sensorycznej
Podczas zajęć SI dziecko pod okiem terapeuty, a często przy jego wsparciu, wykonuje różnorodne ćwiczenia, angażujące całe ciało oraz układy zmysłów (równowagi, czucia własnego ciała, dotyku, wzroku, słuchu, węchu, smaku). Podczas terapii wykorzystywane są sprzęty i pomoce, wspierające rozwój ruchowy dziecka oraz usprawniające jego funkcjonowanie w różnych sferach.
Metodę C.H.Knillów
Jest to program Aktywności, który składa się z programów, w trakcie których dzieci wykonują określone ruchy przy specjalnym akompaniamencie muzycznym. Programy aktywności Knillów stanowią podstawy, dzięki którym rozwija się kontakt społeczny, ruch oraz zabawa. Mogą też stanowić punkt wyjścia dla rozwoju rozumienia i używania języka.